למי מדווחים?
קיימים שלושה מוסדות עיקריים להם כל עסק חייב לדווח באופן שוטף על פעילותו. מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי הם אותם הגופים להם נדרש כל עסק לדווח על פעילותו וכן לבצע תשלומים על פי הצורך:
1. מע"מ
כל עסק בישראל חייב לפתוח תיק במע"מ. העסק יכול להיות שיהיה מאוגד כעוסק מורשה, עוסק פטור או שותפות. עוסק מורשה ושותפות גובים מע"מ עסקים מלקוחות ומקזזים מע"מ תשומות ששילמו להוצאות. בנוסף קיימת לגביהם דרישת דיווח ותשלום, וזאת בהתאם למחזור ההכנסות. עוסק פטור לעומת זאת אינו גובה מע"מ עסקים מלקוחות ואינו מזדכה על מע"מ תשומות ששילם.
2. מס הכנסה
כל עסק בישראל חייב לדווח ולשלם מקדמות מס הכנסה, פרט לעסקים להם נקבעו מקדמות מס בשיעור 0% כתוצאה מכך שהרווח הצפוי השנתי לעסק הוא נמוך ולא מגיע לידי תשלום מס בשנה השוטפת. עסקים אשר מעסיקים עובדים חייבים לדווח על ניכויי מס במקור שביצעו לעובדיהם.
3. ביטוח לאומי
כל אדם פרטי חייב לבצע תשלומים כל חודש לביטוח לאומי. בעלי עסקים לעומת שכירים מבצעים את התשלום בעצמם על ידי דיווח חודשי לביטוח לאומי. עסקים אשר מעסיקים עובדים חייבים לדווח ולשלם לביטוח לאומי את ניכויי ביטוח הלאומי שביצעו לעובדיהם וכן את תשלומי המעסיק, אותם חייב המעסיק לביטוח הלאומי בגין כל עובד.
דיווח וייצוג בפני רשויות המס
במסגרת שירותי הנהלת חשבונות אנו דואגים שכל הדיווחים לכל הרשויות יבוצעו בזמן. הקפדה על עמידה בזמני ההגשה ותשלום, מונעת תשלומי קנסות וריביות לרשויות.
במקרים חריגים בהם היו איחורים, אי הבנות ו/או ברורים בעניינים שונים הקשורים לרשויות, משרדנו דואג לייצג את לקוחותינו ולמנוע מהם כאבי ראש, בזבוזי זמן ותשלומים מיותרים.